<-وبلاگ مشاهیر ایران->
مشاهیر ایران
توضیحاتی مختصر و مفید در مورد زندگانی و آثار مشاهیر ایران در ر شته های مختلف ,, خوش آمديد,, ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنيد
img img img
درباره سايت
مشاهده مطالب سايت

درباره سايت

درباره ما
اين وبلاگ با تلاش بسياري تشکيل شده است.اميدوام که توانسته باشم رضايت شما را جلب کنم و بر سطح آگاهي شما از مشاهير ايران افزوده باشم. این وبلاگ با عضویت و ثبت در بارسی اسبیس توانسته فضای ابلودی رو دریافت نماید. شما نيز ميتوانيد در قسمت تماس با ما نظرات ارزشمند خود را بيان کنيد. با تشکر مدير
مدير سايت
نام
img img img
سخن روز
بزرگترين عيب براي دنيا همين بس که بي‌وفاست.
? حضرت علي عليه‌السلام
خداوندا مرا از کساني قرار دِه که دنياشان را براي دينشان ميفروشند نه دينشان را براي دنياشان.
? دکتر علي شريعتي
آدمي ساخته‌ي افکار خويش است فردا همان خواهد شد که امروز مي‌انديشيده است.
? مترلينگ

پيوندها، روزانه ها و ...

روزانه ها
آرشيو پيوندهاي روزانه
پيوندها

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاهیر ایران و آدرس mashahir-ir.loxblog.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

با تشکر از همکاری شما

x.vote





امکانات سايت

مشاهیر ایران

مطالب سايت

img img img

دكتر محمد حسين دياني


   در شهريور 1319 در شهر مقدس مشهد متولد شد. دوره ابتدايي را در سال 1332 به پايان برد ‌و از همان تاريخ در كارخانه نخريسي و نساجي خراسان به كار پرداخت. از سال 1339 در كلاسهاي شبانه در مشهد شركت كرد و در مدت سه سال موفق به اخذ ديپلم رياضي شد. سربازي را با درجه گروهبان يكم و در سپاه دانش در روستاي گردآلود مشهد گذراند. در سال 1345 به عنوان آموزگار روستايي در عباس آباد بخش خرقان ساوه به كار پرداخت و در سال 1346 در رشته علوم تربيتي در دانشكده علوم تربيتي دانشگاه تهران پذيرفته شد. همزمان با دروس علوم تربيتي ، ‌دروس مشاوره و راهنمايي و سي واحد درسي كتابداري را به عنوان رشته فرعي گذراند. در سال 1351همزمان در آموزن كارشناسي ارشد علوم تربيتي و كتابداري پذيرفته شد ،‌ اما براي ادامه تحصيل كتابداري را انتخاب كرد. در سال 1358 در كتابخانه مركز مطالعات عالي بين المللي د انشگاه تهران و سپس در كتابخانه دانشكده حقوق دانشگاه تهران با عنوان كتابداربخش امانت ، كتابدار مرجع و سرپرست بخش فهرست نويسي ، به كار پرداخت.

    دکتر دیانی در خرداد سال 1353 با تقاضاي خود از دانشگاه تهران به دانشگاه جندي شاپور اهواز منتقل شد و در آن دانشگاه با عنوان مربي مسئوليت كتابخانه دانشكده ادبيات را نير بر عهده گرفت. در سالهاي 1353-1356 درسهاي آشنايي با كتابخانه و كتابداري را به دانشجويان رشته ادبيات و زبان فارسي تدريس مي كرد. در سال 1356 براي اد امه تحصيل به دانشگاه ايالتي راتگرز در ايالات متحده سفر كرد و پس از دو سال و هفت ماه اقامت در آمريكا ،‌ در تيرماه 1359 با درجه دكتري كتابداري به ايران بازگشت. از آن ببعد به مدت هيجده سال به عنوان مدير گروه در د انشگاه شهيدچمران و دانشگاه فردوسي مشهد خدمت كرد. در همين سالها سردبيري سه مجله را برعهده داشته (‌سردبير و موسس مجله علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شهيد چمران ، ‌سردبير و موسس مجله علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه فردوسي و سردبير وموسس مجله كتابداري و اطلاع رساني كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي "‌ادامه دارد" ) و عضو هيدت تحريريه 3 مجله دانشگاهي از جمله مجله علوم انساني دانشگاه شيراز،‌مجله علوم تربيتي و رواشناسي دانشگاه شهيد چمران و‌ مجله انگليسي زبان كتابخانه منطقه اي علوم و تكنولوژي شيراز انگليسي زبان كتابخانه منطقه اي علوم و تكنولوژي شيراز( Iranian Journal of Information Science and Technology ) بوده است . دكتر دياني اين افتخار را داشته است كه هر سه مجله اي را كه سردبيري آن را بر عهده داشته رسما به سطح مجله علمي پژوهشي ارتقاء‌دهد.
برخي از مسئوليتهاي اداري ايشان عبارت است از : عضو كميته تاليف و ترجمه دانشكده علوم تربيتي دانشگاه شهيد چمران ،‌عضوكميته تخصصي علوم انساني و اجتماعي هيئت مميزه دانشگاه شهيد چمران و دانشگاه فردوسي ،‌ رياست كتابخانه مركزي دانشگاه شهيد چمران ، ‌عضو كميته انتشارات دانشگاه فردوسي ، معاونت پژوهشي و روان شناسي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي ،‌ نماينده شوراي پژوهشي در شوراي دانشگاه فردوسي ، رياست شاخه اطلاع رساني شوراي پژوهشي استان خراسان ، عضو متخصص در انجمن كتابخانه هاي خراسان و مشهد ...
   
    دكتر دیانی به عنوان اولين استاد كتابداري و اطلاع رساني در ايران اين موقعيت را داشته است كه بنيان گذار دوره كارداني ، ‌كارشناسي و كارشناسي ارشد در دانشگاه شهيد چمدان ، دوره كارشناسي ارشد و دكتري د ر دانشگاه فردوسي مشهد و باني دوره دكتري كتابداري در دانشگاه شيراز باشد.
    دكتر محمد حسين دياني تا كنون 20 كتاب و 75 مقاله در حوزه كتابداري و اطلاع رساني منتشر كرده است (براي اطلاعات از مشخصات و چكيده كتابهايي كه توسط انتشارات كتابخانه رايانه اي منتشر شده است ،‌ به گزينه كتابها و براي اطلاعات مربوط به مقالات " برخي تمام متن " به گزينه مقالات همين سايت مراجعه فرمائيد) اكثر اين كتابها، كتابهاي درسي براي دوره هاي كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكتر كتابداري است. مشخصات كتابهايي كه ناشران ديگر غير از انتشارات كتابخانه رايانه اي منتشر كرده است در انتهاي اين زندگينامه فهرست شده است. اجراي 13 طرح تحقيقاتي مصوب ، ‌راهنمايي 9 پايان نامه كارشناسي ارشد و راهنمايي 3 پايان نامه دكتري كتابداري و ويراستاري 5 كتاب از ديگر فعاليتهاي پژوهشي ايشان بوده است .
    دكتر دیانی در اسفند 1381 به تقاضاي خود بازنشسته شد،‌ اما فعاليتهاي حرفه اي خود را ادامه داد. او كماكان كليه دروسي را كه در دانشگاه فردوسي تدريس مي كرده است ،‌ تدريس مي كند . هم اكنون نيز به عنوان پژوهشگردر گروه ارزيابي خرد علم و فناوري در ايران در دبيرخانه شورايعالي انقلاب فرهنگي به تحقيق اشتغال دارد و تا بحال 5 گزارش كشوري در باره فعاليتهاي پژوهشي دانشگاهها و موسسات پژوهشي ايران ارائه داده است كه دو مورد آن نشر يافته و بقيه در دست انتشار است .
    ايشان از سال 1378 با هرينه شخصي انتشارات كتابخانه رايانه اي را در مشهد تاسيس كرد و تا سال 1385 ، ‌تعداد 38 كتاب كه اكثر آنها در رشته كتابداري و اطلاع رساني است منتشر كرده است (‌براي اطلاعات از مشخصات اين كتابها به گزينه كتابها در همين سايت مراجعه فرمائيد.
دكتر دياني مدير مسئول موسسه فرهنگي پژوهشندگان دانشورز است . براي اطلاعات مربوط به اين موسسه به آدرس www.daneshvarz.com مراجعه فرمائيد.
    دكتر دياني متقاضي راه اندازي موسسه آموزش عالي آزاد دانشورز نيز مي باشد و پرونده اين موسسه در دفتر آموزشهاي آزاد وزارت علوم ،‌ تحقيقات و فناوري در مراحل انتهايي خود قرار دارد.


     سالهاي اخذ مدارك تحصيلي


ابتدايي 1333 دبستانهاي مشهد

د يپلم رياضي  2/1343 كلاسهاي شبانه مشهد

كارشناسي علو م تربيتي
( فرعي : 1.مشاوره و راهنمايي تحصيلي ؛ 2. كتابداري )  12/1349 دانشكده علوم تربيتي دانشگاه تهران

كارشناسي ارشد كتابداري  12/1353 دانشكد ه علوم تربيتي دانشگاه تهران

دكتري كتابداري   13/5/1359 دانشگاه ايالتي راتگرز در نيوبرونزويك نيوجرسي آمريكا

     سابقه آموزشي در دانشگاه


عضويت هيئت علمي :
مربي 16/3/1353 دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه جندي شاپور
استاديار 20/8/1360
دانشيار 21/10/1366 دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه شهيدچمران
استاد 30/1/1373 دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه شهيدچمران

     سابقه كار در دانشگاه


كتابدار ميزامانت 1348 مركز مطالعات عالي بين المللي دانشگاه تهران
كارشناس كتب مرجع 1/1/1350 دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران
سرپرست كتابخانه 1/4/1353-1356 دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه شهيدچمران
سرپرست كتابخانه 1362-1367 كتابخانه مركزي دانشگاه شهيد چمران
مديرگروه 1362 – 1374 دانشكده علوم تربيتي دانشگاه شهيد چمران
مديرگروه 1375-1379 دانشكده علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد
نماينده دادنشكده 1/7/75 -29/12/84 شوراي پژوهشي دانشگاه
معاون پژوهشي 1379- 1381 دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي
سابقه آموزشي در آموزش و پرورش
آموزگار 3 /10/1345 روستاي عباس آباد خرقان ساوه
سپاهي دانش مامور 7/2/ 1344 آموزگار سپاهي روستاي گردآلود شهرستان مشهد

سابقه كار قبل

كارگر و كارمند 1333-1343 كارخانه نخريسي و نساجي خراسان ( مشهد)


بارنشستگي

28/۱۲/۸۱

 منبع: وب سایت دکتر دیانی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





img

ابزار امتیاز دهی

چاپ این صفحه google-site-verification: google42e5965ed61420d4.html